דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התמשקות אתרי מסחר אלקטרוני לתוכנות ה ERP של העסק 

מאת    [ 02/08/2008 ]

מילים במאמר: 504   [ נצפה 3434 פעמים ]

התמשקות אתרי מסחר אלקטרוני לתוכנות ה ERP של העסק

מערכת ה ERP לב ליבו של העסק בשנים האחרונות עובר כל בית עסק מהפכה מחשובית, תם עידן הדוס וכיום מרבית העסקים , עברו למערכות הפועלות תחת מערכת Windows. אם עד לפני שנים מעטות תוכנת החשבשבת בדוס הייתה לב ליבם של מרבית העסקים, עברו מרבית העסקים לתוכנותERP- Enterprise Resource Planning אשר פועלות תחת Windows וכוללות בתוכן מערכות רבות המבוססות על מסד נתונים אחד ומאפשרות ניהול עסקי חכם מכל הרבדים כגון , הנהלת חשבונות, ניהול לקוחות (CRM) , ניהול הזמנות ,ניהול מלאי ,ניהול מחסנים , תמחור , אובליגו וגבייה.

כל מערכת חייבת לקבל ולספק מידע למערכת האחרת. כל נתון אמור להיות מוזן פעם אחת ויחידה לתוכנה וככל הניתן בזמן אמת , ולהיות זמין לכל מערכת הזקוקה לו ולכל משתמש הזקוק לו ורשאי לראותו. בין התוכנות המובילות בשוק ניתן למנות את חשבשבת בחלונות ,פיוריטי ,סאפ , אינטגרל ועוד .

מהפכת החנות האינטרנטית

עסקים רבים הבינו את הפוטנציאל האדיר הטמון בחנות אינטרנטית אשר מהווה כלי נוסף ויעיל לתצוגה ולקבלת הזמנות של מגוון המוצרים הנמכרים בבית העסק. ערוץ הפצה מעניין זה גדל בצעדי ענק . ההזמנות מתקבלות ללא מגע עם הלקוח והחנות האינטרנטית פתוחה 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע.

ממשק ניהול האתר

לכל אתר חנות אינטרנטית יש ממשק ניהול אינטרנטי , לממשק זה כתובת אינטרנט ייעודית והכניסה אליו היא באמצעות שם משתמש וסיסמה הידועים לבעל העסק בלבד. בממשק ניתן להעלות , לעדכן ולמחוק מוצרים , תמונות ,מחירים ומפרטים. בחלק מהממשקים הללו ניתן אף לנהל מלאי . כמו כן ניתן לעיין בהזמנות המתקבלות אשר מרוכזות בממשק זה.

 בדיקה וחיוב כרטיס האשראי עפ"י ההזמנה 

בחלק מהאתרים נעשית בדיקת תקינות ו/או אישור עסקה ו/ או חיוב בפועל של כרטיס האשראי בעת ההזמנה , הבדיקה יכולה להעשות בכמה אופנים :

א. בדיקת תקינות המספר עצמה עפ"י אלגוריתם ידוע (בבדיקה זו אין צורך בחיבור ובדיקה מול מרכז הסליקה הבנקאי ).

ב. בדיקה וקבלת מספר אישור ע"י חיבור בין אתר האינטרנט למרכז הסליקה הבין בנקאי .

ג. אישור העסקה וחיוב בפועל ע"י חיבור בין אתר האינטרנט למרכז הסליקה הבין בנקאי .

אפשרות נוספת היא בדיקה וקבלת מספר אישור ו/או חיוב בפועל שנעשים בשלב מאוחר יותר , היינו לאחר הכנת ההזמנה בפועל וסמוך למועד המשלוח , במקרה כזה יכול הדבר להעשות באמצעות התמשקות האתר או תוכנת ה ERP למרכז הסליקה הבין בנקאי.

 הפקת הזמנה למחסן והפקת חשבונית מס

פעולות אלא נעשות ברובם המכריע של בתי העסק באמצעות תוכנת ה ERP על מנת לאפשר פעילות יעילה , ללא תקלות , בפרק זמן קצר וללא טעויות ,מומלץ להעביר את קבצי ההזמנות ממשק ניהול האתר ישירות לתוכנת ה ERP. העברת הקבצים נעשית ע"י תקשורת ישירה בין שרת האתר לשרת ה ERP. כאשר מועברים כל השדות הנחוצים כגון : שם הלקוח , כתובתו ,פרטי חיוב , הזמנתו עפ"י מספרי הפריט . תוכנת ה ERP הופכת קבצים אלו להזמנה , פותחת פריטים חדשים ולקוחות חדשים (במידה ואכן הועברו חדשים) . הליך זה באם הוא הוגדר מראש בצורה נכונה מונע טעויות ומזרז את הטיפול בהזמנה באופן ניכר.

 כפל מערכות

על מנהל העסק ביחד עם מנתח המערכות לקבל החלטות לגבי אלו פעולות יעשו באמצעות ממשק הניהול של האתר ואלו יעשו בתוכנת ה ERP להלן מספר דוגמאות :

א. חיוב הלקוח

ב. ניהול המלאי

ג. שרות לקוחות לאחר הרכישה

הכותב משמש כיועץ לאתרי מסחר אלקטרוני , פעיל בתחום כ 17 שנה ,ממייסי אתר האינטרנט "משרדיה" , היה פעיל בוועדות באיגוד לשכות המסחר ובמכון התקנים הישראלי ועסק רבות בקעדום המסחר האלקטרוני בהייבטים צרכניים. מומחה באיפיון מערכות מסחר אלקטרוני, הטמעתן בארגונים, התמשקות בין מערכות תוכנה, ניהול פרסום, שיווק ומאגרי לקוחות.
www.ezn.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב